نیایش عزيزمنیایش عزيزم، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 27 روز سن داره

کتاب آفرینش نیایش

روزگار کودکی یادش بخیر ...

1391/3/18 12:40
نویسنده : مادر جون
4,921 بازدید
اشتراک گذاری

روزگار كودكي يادش بخير                         ياد بازيها و فريادش  بخير

خانمان با آن درختان زياد                         پشت باغي بود جايش ياد باد

كوچه اش دنيايي از آواز بود                     يك وجب خاكش جهاني راز بود

ياس گلپوش سحر از سادگيش                 كوچه را پر كرده بود از عطر خويش

عمه گل وقت نمازش صبح زود                  كوچه مان را آبپاشي كرده بود

روزها رفتند و با فريادشان                        مانده در من زهر تلخ يادشان

ياد ظهر و آشيان سارها                          در پناه رخنه ديوارها

پله پله سوي بالا با شتاب                       بر نخيزد يا خدا بابا ز خواب

يك دو تا جوجه،دو تا تخم كبود                  در ميان لانه گنجشك بود

بر سرم فرياد مادر هايشان                      دست من در لانه بر پرهايشان

جوجه ها را روي انگشتم بلند                  می كشيدم بوسه تا اهلي شوند

ياد شبهاي زمستان و برف و باد                گرمي كرسي و نقلش ياد باد

عمه گل با حوصله با آب و تاب                 قصه ها مي گفت اما بي كتاب

با پر چادر نمازش چند بار                        عينكش را پاك مي كرد از غبار

بچه ها ساكت حكايت بشنويد                 از ننه سرما روايت بشنويد

قصه هايش گاه غمگين گاه شاد              آن يكي كوتاه و آن ديگر زياد

بر جليقش سكه دوزي كرده بود              كاش مي شد سكه اي را در ربود

چون گل پنبه ز پلك ابر ها                      برف مي باريد ساكت از هوا

كوچه فردا عين صابون ليز بود                 فصل بازيها و جست و خيز بود

وه چه كيفي داشت فردا سرسره           روي يخها ليز خوردن دلهره

ياد شبها و خيابان سه راه                    تق تق سم دو تا اسب سياه

از درشكه چي دلم آزرده بود                  مار شلاقش به زهر آلوده بود

ياد وقت مدرسه و آغاز زنگ                   با صداي دنگ و دنگ و دنگ و دنگ

هر كلاسي كندوي زنبور بود                  با صداي وز وز ما جور بود

مي نوشت آقا معلم گاه گاه                 بيت شعري بر تن تخته سياه

پشت عينك با دو چشم ريز و ميز            با غضب خيره به من از پشت ميز

خود گواه عشق سودايي من               چهره زرد و مقوايي من

روزها رفتند و با فريادشان                    مانده در من زهر تلخ يادشان

كودكي مي رفت و قيل و قال او            خاله سوسكه پا به پا دنبال او

اينك اي دنياي عشق پاك من              كودكي اي قصه غمناك من

روزگار تيله بازيها گذشت                    بچه ها رفتند و خالي كو چه گشت

آن شلوغ گرم بازيها فسرد                  قصه هاي عمه گل را آب برد

چشمه اي بودم ، نه گردابي چنين       آب صافی نی گل آلودی چنین

اينك اي دنياي خاموشي بگوي            كودكي كو لحظه هاي  هاي و هوي

 

محمدرضا مظفري (گلشن)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

مامان نیایش
7 بهمن 90 20:59
خیلی قشنگ بود یادش به خیر میدونی دلم برای کجای کودکیم بیشتر تنگ میشه؟ برای اون لحظه های پاک و بی الایشی که منتظر برآورده شدن دعام بودم و احساس میکردم هر چی که از خدا بخوام بهم میده و همین طور هم بود و اصلا فکر نمیکردم ممکنه چیزی از خدا بخوام ولی بگه نه همش دوست دارم مثل اون موقع ها منتظر برآورده شدن حاجاتم باشم به بی آلایشی یک کودک نه با تردید و ترس و اما و اگر...
زهره مامان نیایش
7 بهمن 90 21:01
راستی من چون حفظ مشخصات رو زده بودم با همون مشخصات قبلی نظر گذاشته شد وگرنه قرارمون یادم بود ندا جونی


ممنون خانمی . می دونم که یادت بود قرارمون .
زهره مامان نیایش
8 بهمن 90 23:04
Momkene maskhare be nazar biad, vali vaghan ettefagh miofte! Mikhai surate kasi ro ke vaghan duset dare bebini? Ino be 10 nafar befrest bad boro be addresse http://amour-en-portrait.ca.cx/ (in ye bazie faransavie). Surate kasi ke duset dare zaher mishe! Khatare surprise shodan (taghriban 90% shabihe)!"
مامان خورشيد
9 بهمن 90 14:27
چه شعرهاي زيبايي. ممنون. حس خوبي داد.
مهرناز مامان امین حسین
10 بهمن 90 11:51
سلام عزیم یادش بخیر شعر جالبی بود
زهره مامان نیایش
10 بهمن 90 17:18
سلام عزیز خاله خوبی آره کاش واقعا پیش نیایش من بودی با هم کلی بازی می کردین نیایش هم همش میگه من تنام نمیدونم باید چی کار کنم دلم هم نمیخواد بزارمش مهد کودک راستی کجا هستین شما ؟ کدوم شهر؟ یه راستی دیگه چیزی به تولدت هم نمونده دیگه 2 ساله میشی و کلی شیرین تر 2 سالگی هم سن خوبیه هم سخته البته برای مامانا شما ورووجک ها که هر کار دلتون میخواد میکنید به هر حال تولدت پیشاپیش مبارک
متین
13 بهمن 90 10:50
تولد 2 سالگیت مبارک خوشگلم
ثمین
13 بهمن 90 11:52
سلام اومدم ازتون دعوت کنم از نمایشگاه هفت سین دنیای نفیــــــــــس دیدن کنید!
مامان امیر مهدی
13 بهمن 90 13:42
سلام مامان نیایش اگه افتخار بدین امیر مهدی رو به جمع دوستان وبلاگیتون اضافه کنید با اجازه منم لینکتون کردم
مامان هامان
14 بهمن 90 0:08
نیایش عزیزم تولدت مبارک
مبین فرفری
14 بهمن 90 1:19
سلام عزیزم تولدت مبارک 120 ساله بشی نفس
مامانی درسا
14 بهمن 90 2:46
نیایش عزیز تولدت مبارک انشاالله همیشه سالم باشی و شاد .
مامان رها
14 بهمن 90 6:37
سلان عسیسم چقدر نازی و موهای نازی داری تفلدت مبارک ایشالله 120 ساله بشی خوشحالم که اولین نفریم که بهت تبریک میگم به ما هم سر بزن
مامان علي خوشتيپ
14 بهمن 90 11:04
تولدت مبارك نيايش جون.الهي 120ساله شي
تولدانه
14 بهمن 90 12:30
سلام دوست عزیز تولدت مبارک. شاد باشی و سلامت
مسافر
14 بهمن 90 13:49
سلام تولدتون مبارک تولد خودتونه یا نیایش جان؟ خدا براتون نگه داره کوچولو رو
ازاده مامانه هانا
14 بهمن 90 19:20
سلام مامانه نیایش خوشل تولد دخملیت مبارک خانومی خیلی از وبت لذت بردم
محمدرضا مظفری
8 خرداد 91 15:15
خواهر عزیزم چرا اسم شاعر راننوشته ای


متاسفانه اسم شاعر رو نمي دونم ولي از بچگي عاشق اين شعر بودم و هستم .
محمدرضا مظفری
18 خرداد 91 10:38
این شعر را در سال 1345 بنده سروده ام. از ابراز احساساتت ممنونم. دو اشتباه در تایپ شعر داشتی که اصلاحش می کنم بیت سوم ( یک وجب خاکش جهانی راز بود) بیت سوم از آخر ( آب صافی نی گل آلودی چنین) چندبیت از شعرراحذف کرده ای که فکر میکنم برای سن شما بی معنی باشدمانندبیت(یادشبهاوخیابان سه راه تق تق سم دوتا اسب سیاه) ضمناً بیت آخر مربوط به این شعر نیست . امیدوارم همیشه در زندگیت موفق و سربلند باشی. برادر کوچک شما محمدرضا مظفری(گلشن گیلانی)


واقعا ممنونم كه آگاهم كردين . خوشحال شدم كه شاعر اين شعر زيبا رو شناختم . متاسفانه وبلاگتون رو نمي تونم باز كنم تا بيشتر استفاده كنم از اشعارتون .
ضمنا سن خيلي كمي هم ندارم


محمدرضا مظفری(گلشن گیلانی)
18 خرداد 91 16:00
خواهر بزرگوار ،خیلی ممنون از تغییراتی که بوجود آوردید. اشعارم باتخلص گلشن در وبلاگ های مختلف وجود دارد،ولی متأسفانه برای خودم وبلاگی درست نکرده ام. باتشکراز ذهنیتی که به من دادید.
نیلوفرآبی
30 خرداد 91 1:23
خیلی زیباست


ممنون از حضورتون خانمي .